ECHO Awards 2022

Hurra! Natten till igår gick stora ANA International ECHO Awards av stapeln i Miami. I konkurrens av över 300 bidrag från 20 länder vann vi ett skinande Silver i kategorin Social Media för vår kund RFSU AB - Sounds of lust.

Valtech RADON Snap Inc.

#RFSU #teamscream #echoawards #socialmedia


Stort tack till våra kunder!

Stort tack till alla våra fina kunder som givit oss så fina betyg och alla fantastiska medarbetare för era insatser - som gjort att vi kammat hem en ännu en pallplats på Årets Byrå!

Vi är så stolta och tacksamma för att vi får vara med även i år!


Scream & Media Family - tillsammans för Ukraina

 

 

Vi vill hjälpa till att lindra situationen för människor i nöd i Ukraina. Tillsammans med övriga bolag i Media Family donerar Scream Mediabyrå 150 000 kr till humanitärt bistånd, lika fördelat mellan Sweden for UNHCR och Act Svenska kyrkan.

Gå gärna in och läs mer om deras arbete och hur man kan hjälpa till ytterligare:

https://sverigeforunhcr.se/

https://www.svenskakyrkan.se/act/

#standwithukraine


Screams trendseminarium - 24/2

2022 har börjat och vad passar bättre än att få koll på trenderna? För 9:e året i rad presenterar vår kreativa chef Åsa Sohl sin vy på relevanta trender och ger oss inspiration.
Med hjälp av en omfattande research och genomlysning av alla trendrapporter som finns att hitta plockar vi ut trender inom områden som media/kommunikation, tech, hållbarhet, innovationer och mänskligt beteende.

Vad det blir får du se när du kommer dit, men vi hoppas kunna bjuda på lite klarhet i begrepp som Metaverse, Genuinfluencers och Micro adventures.  

Varmt välkommen!

 

ANMÄL DIG HÄR


Tid:

24 februari kl. 08.30-10.00

Plats:
Digitalt - vid din dator (vi använder Teams) 

eller

På plats - Helio ,GT30 Grevture (Grevturegatan 30)


Scream utnämnda till Google Premier Partner

Tack vare våra fantastiska kunder och dedikerade medarbetare har vi utnämnts till #googlepremierpartner 2022!

Vi är otroligt stolta över att vi som byrå tillhör Googles 3% mest framgångsrika #googlepartners i Sverige!


Sök jobb hos Scream på 30 sekunder!

Vi är många företag som kämpar med att rekrytera duktiga personer med potential.

Därför har vi på Scream tänkt om med rekryteringsprocessen. Vi vill ge alla som söker jobb hos oss lika möjligheter och samtidigt minska vår egen bias.

Från och med nu anonymiserar vi jobbansökningar och erbjuder standardiserade tester till alla kandidater. Tack Alva Labs och Teamtailor för bra stöd att fixa detta!

Spana in våra lediga tjänster.

#rekrytering #teamscream #greatplacetowork


RFSU - Bästa digitala kampanj innovation på Mixx Awards 2021

Vinnare Bästa Digitala kampanj - Innovation på Mixx Awards 2021! RFSU AB, Scream och Valtech RADON med kampanjen Sounds of Lust för Sense Me.

Motivering: Med ett gediget insiktsarbete har kampanjen skapat nya kommunikationslösningar med ett gott resultat. Genom att ge användarna möjlighet att interagera har man skapat stort engagemang. Det är en lustfull kampanj som rör alla sinnen på djupet. Vem kunde tro att ljud av en V8-motor, cello och tvättmaskin skulle få igång svenskarna i sängen?

Läs mer om kampanjen under fliken kundcase!


Grattis TV4 till priset som Årets Media

Stort Grattis TV4 till priset som årets media, framröstat av de nominerade marknadscheferna i Sveriges Bästa Marknadschef 2021!
Tack till Resumé för väl ordnat event och en rapp och härlig kväll.
Och grattis till alla marknadschefer som nominerades och vann, ett utmanande jobb som förtjänar att belönas.

Läs mer om alla vinnare på https://www.resume.se/

#SBMC #Resumé #teamscream
Photocred: Pax Engström


Influencer marketing - Autentiskt och trovärdigt

I över 1,5 år med sociala restriktioner ser det ut som att vi äntligen kan kunna ses som vanligt igen. Denna tid med restriktioner har förutom våra sociala relationer, även påverkat Influencer Marketing. Nedan kommer 3 trender och spaningar som vi ser är en direkt påverkan av vårt minst sagt märkliga år av social distansering.

Live streaming ökade otroligt mycket under 2020 och har blivit en av de mest framstående Influencer Marketing trenderna.

Medan Corona ökade distansen mellan oss fysiskt, så minskade distansen mellan oss och Influencers digitalt. Och vi fick en närmare inblick i influencernas vardag.

Influencers kommer att fortsätta att gå före med skapande av livestream innehåll.

Liveshopping som för ett år sedan kändes lite nytt är idag en alltmer naturlig företeelse som allt fler använder sig utav. Liveshopping bolaget Bambuser köpte i maj influencer bolaget Relatable för att sätta samman företag och influencer ännu närmare varandra.

Vissa influencer har vuxit sig stora med en jetsetlivsstil, som tidigare inspirerade, men som under Corona upplevdes som en livsstil som ingen kunde relatera till.

Under 2022 kommer vi se fler varumärken som samarbetar med influencer som uppvisar ett mer realistiskt innehåll på sina kanaler och som även är mer autentiska och bjuder in till personliga erfarenheter och sin vanlig vardag.

I somras kom en ny norsk lag mot retuscherade bilder i sociala medier, just för att minska spridningen av skeva kroppsideal. Detta kommer att påverka Influencers i Norge då dem måste märka retuscherade bilder i betalda samarbeten. Kanske fler länder tar efter denna lag?

Enstaka posts blir alltmer ovanliga. Och ett längre samarbete ger större trovärdighet. Samtidigt så blir företag bättre på att följa upp Influencer Marketing, sätta strategier och mäta sin framgång. Vilket gör att allt fler bokar upp influencers för långsiktiga samarbeten.  Många Influencers har idag större möjlighet att välja varumärken de  genuint har ett intresserade av och där de kan ingå mer trovärdiga långsiktiga samarbeten.