RFSU – Sense Me, Sounds of Lust Snapchat Lense

I kampanjen för RFSU’s produktserie Sense Me hade RFSU tillsammans med byrån Valtech Radon skapat konceptet Sounds of Lust.

Den bygger på en undersökning om vilka ljud som skapar lust hos oss människor, t.ex. sprakande brasor eller bilmotorer. På siten soundsoflust.com kan målgruppen botanisera i lusthöjande ljud. Det skapades också en låt baserat på ljuden som slog i taket på spotify.

För att ytterligare aktivera den yngre målgruppen byggde vi en lins på snapchat där användaren kan leka med symboler för de olika ljuden som väcker lust och se vilket ljud det fastnar på. Med en minimal budget lyckades vi nå över 400 000 personer, varav hälften var organisk räckvidd och mellan 15 – 20 % av målgruppen har interagerat med RFSU’s lins på snapchat. Det är faktiskt den mest delade linsen i Sverige 2021!

Kampanjen skapade intresse och engagemang, tog sig förbi sociala medie-blockeringar och drev försäljning av Sense Me som bidrog till ökade marknadsandelar för RFSU.